zondag 27 september 2009

"Picking Pumpkins..."

Afgelopen 2 weken was ik druk bezig met de voorbereiding voor het herfst seizoen in en rondom ons huis.
Dit weekend heb ik ondanks het prachtige weer de zomer uit huis gezwaaid en is ons huis inmiddels in herfst sferen gehuld…
Onderweg naar m’n werk zie ik altijd een mooie kar langs de weg staan, vol met mooie pompoenen en kalebassen.
Vorig jaar had ik hier ook al een paar hele mooi pompoenen en kalebassen meegenomen en je betaling kan je deponeren in een busje, waar maak je dat nog mee deze tijd.
Op weg naar huis was ik weer gestopt om m’n tas te vullen met deze mooie vruchten om kadootjes te maken voor de open dag bij Stoffen en Stofferen te Bussum. (hierover zal ik over deze ontzettende gezellige dag meer vertellen)

En er kwam een leuke jongeman op me afgelopen en begroette me heel vriendelijk. Hij vroeg of hij me kon helpen met uitzoeken en ik zei tegen hem wat een goede en zeer charmante zakenman hij was!
Hij vertelde me ook dat ik op zaterdag 26 september a.s. de pompoenen en kalebassen zelf van het land mocht knippen, erg leuk! Maar je moet dan wel een snoeischaartje meenemen en dan ben je van harte welkom van 10:00 – 16:00uur.

Maar ik kan niet zolang wachten want ik had de mooie vruchten eerder nodig voor decoratie in ons huis. Dus ik beloofde hem om over 2 weken terug te komen om mooie foto’s te maken en de uitnodiging aan iedereen door te geven.
Dus als je ook wilt decoreren met deze vruchten of een lekker recept te maken dan kun je zelf een mooie pompoen of kalebas zo van het land afknippen.
Deze jonge charmante “zakenman” Frank zal je dan verwelkomen en zijn hulp aanbieden net als z’n trotse vader en broertje.
Het adres is: Kwekerij van der Gugten, Rijksweg 68 te Voorthuizen.
Mocht je er zijn kijk dan even naar die prachtige geknipte buxussen in allerlei leuke vormen waar al 10 jaar knipwerk in zit, echt heel mooi.


Dit is Siepie, mijn dochter heeft haar vorige week donderdag gevonden in een berm.
Zal over haar later wat meer vertellen…
Hoop dat ik nu wat meer tijd over heb om te bloggen nu ik alles al heerlijk in het mooie herfstseizoen heb gedecoreerd.
Heb er helemaal zin in, vandaag alweer de eerste stoofpeertjes gegeten, van de goudreinetten lekker appelmoes met een vleugje kaneel gemaakt en nu lekker een kopje herfst thee met een lekker stukje speculaas, mmmm…..

Alvast een gezellige start van de week en geniet van de mooie herfstkleuren.

Dit schattige kalebasje met een zelfgemaakt vogeltje kreeg ik van een hele lieve vrouw Coby uit Den Haag die ik voor het eerst heb ontmoet op de open dag, zo lief!

Pompoenen groetje van Cindy

Last 2 weeks I was busy preparing for the fall season in and around our house. This weekend I waved the beautiful summer in our home goodbye and now is our house wrapped in autumn spheres... En route to my work I always see a nice cart along the road with full of beautiful pumpkins and gourds. Last year I also buy here some really nice pumpkins and gourds and you can pay your deposit in a van, where do you have them at this time.
On the way home I stopped again to fill my bag with these beautiful fruits to make presents for the open day at the Quiltstore “Stoffen and Stofferen”in Bussum. (about this very pleasant day I will tell your more later on) And there was a nice young man greeted me and past me very kindly. He asked if he could help me sorting out and I told him what a good and very charming businessman he was! He told me that on Saturday, September 26th I can cut the pumpkins and gourds by myself of the country, so nice! But you must bring your own pruning scissors and then you are very welcome from 10:00 - 16:00 hours.

But I can not wait so long because I needed this gorgeous fruit earlier for to decorate in our house.
So I promised him that I will return in about 2 weeks to make some beautiful pictures and to pass the invitation to everyone.So if you want to decorate your house or make a delicious recipe with those fruits you can cut of by yourself a nice pumpkin or gourd on the country. This young charming "businessman" Frank will welcome you and offer his help so as his proud father and brother. The address is: Kwekerij (sort of plantation) van der Gugten, Rijksweg 68 in the little village who named Voorthuizen. If you are here please look at the beautiful plant “buxus” in many cute shapes that already cut for 10 years, really beautiful.

This little cat is Siepie, my daughter has found her last Thursday in a roadside. Will tell you more about her later ... Hope I have some more time to blog now everything is ready for to decorate in the beautiful spheres of autumn season. I enjoy this season so much, today we eaten the first stewed pears and make of the apple “goldreneit” some applesauce with cinnamon and now I make for myself a nice cup of “autumn” tea with a biscuit which name is “speculaas”, mmmm ...

Wish you already a nice start of the week and enjoy the beautiful autumn colors.
This cute little calabash with a homemade bird a dear friend Coby gave it to me as a present wich I first met at the open days, how lovely!

Pumpkin greeting from Cindy

12 opmerkingen:

Irma zei

wat een gezellige sfeer zet je neer, wie weet ga ik de herfst nog eens leuk vinden zo, jij maakt er in ieder geval iets heel moois van.
Prachtig je foto collages en ik denk dat je me toch echt hebt aangestoken met die pompoenen :-))

Twa zei

Wat gezellig allemaal, maar we willen natuurlijk wel foto's zien van je 'herfsthuis'! En welke pompoenen je hebt gekocht.
Groetjes Antoinette.

Muggensteekjes zei

Hoi lieve Cindy,
ik begon me al een beetje zorgen te maken maar je bent gewoon lekker druk bezig geweest in je huisje.Ben nu natuurlijk ook heel benieuwd hoe alles is geworden maar het zal vast heel mooi geworden zijn.En wat leuk zo langs de weg je pompoenen kopen,dat kom je idd niet meer zoveel tegen.
En wat een schatje is Siepie(leuke Jip en Janneke naam)hij vind het vast heel gezellig bij jullie.
lieve groetjes, Ingrid.

Bonjade zei

Wat heerlijk hier bij je....
Ik proef al helemaal de herfst...ik zie de bladeren dwarrelen.........genieten.
Fijne dag

Mayflower zei

Hoi Cindy, mmmm bij jou is het ook smullen met de herfstthee èn speculaas. Wat leuk hè overal zijn er van die pompoenenfairs, bij ons in de buurt is dat een Halloween Fair in Onderdijk in oktober. Je heb er mooie collages van gemaakt. Ben ook benieuwd naar de Herfsthuis. Ach wat een lieverd dat verdwaalde katje, hopelijk vinden jullie haar baasje en anders geloof ik zeker dat ze bij jullie een heel warm nestje heeft gevonden.
Fijne week en tot de volgende keer,

Mea

Simone zei

Je maakt ons wel nieuwsgierig naar meer, zo! Ben heel benieuwd naar je herfsthuis, is vast heel gezellig. Herfst is mijn favoriete seizoen! En de pompoenboer is vast blij met jouw reclame ;)

Liefs, Simone

Heidi zei

Ach...lieve Cindy...ik zie nu waarom je echter niet Siepie weg kon doen. Wat een schatje! Ze ligt zo lief te slapen en volgens mij is alle allende van haar begin vergeten. Ik ben ook al bezig geweest in huis met de herfst sfeer aan te brengen. Het is uiteraad de mooiste zeizoen. Toen je vertelde over de buxus, wist ik precies welke kwekerij je bedoeld. Geniet van alles herfst!

Hugs ~
Heidi

Miss Marple zei

Hoi Lieverd
Fijn weer eens wat van je te lezen! Ik ben nog helemaal niet in de stemming om om te dekoreren, waarschijnlijk blijft dit jaar alles zoals het is tot de Kertsdagen...Maar als ik de gezellige stemmimng mis, dan kom ik gewoon even bij jou buurten, OK?
Hele lieve groetjes - Irma

Ingrid. zei

Wat een lief cadeautje dat kalebasje ! Dat idee ga ik onthouden !
Fijne dag , groetjes van Ingrid.

Miranda zei

Hallo lievertje, wat ben je leuk aan het decoreren met je pompoenen. Nu nog een leuk pompoenig quiltje of zo erbij.....lekker ter ontspanning! En een pompoenensoepie voor de honger te stillen! Een pompoenen salutie terug vanuit Virginia

Anoniem zei

Dag Cindy,
Weet niet meer hoe ik op je
blog ben gekomen, maar ik heb je meteen onder mijn
favorieten gezet. Prachtig
blog!De "pompoenenkar" ken
ik, heb ik zelf ook vier
pompoenen gekocht dit jaar.
Hartelijke groet,
Leny

GRANNY'S HOUSE zei

Wat zal het weer gezellig zijn bij jou, ik heb het jammer genoeg nog te druk om op kalebassenjacht te gaan, ben bang dat ik dit jaar oversla, maar het park hier vergoed een hoop, want als ik naar buiten kijk dan heb ik een groot herfstschilderij.

Groetjes
Ines

Related Posts with Thumbnails