zondag 12 oktober 2008

"I'm lovin it..."



Afgelopen vrijdag 10 oktober ben ik uitgenodigd door het team van McDonald’s Nederland afdeling Training & Opleiding om Founders Day te vieren.
McDonald’s Nederland is een relatie via mijn werk, wij (RN Risicomanagement NL) mogen voor deze organisatie de OLBA training verzorgen. D.w.z. de letters L&B Levensreddend Handelen (BHV Bedrijfshulpverlening) & Brandpreventie en O&A Overvalpreventie & Omgaan met Agressie & Geweld.
Bovenstaande training valt onder de hoede van afdeling Training & Opleiding, deze afdeling verzorgen alle trainingen voor medewerkers (crewleden) en management in zo’n McDonald’s Restaurant. Zij hebben een heel mooi traject ontwikkeld: “The railroad to succes” en met gepaste trots staat hier onze OLBA training tussen.
Was al een week aan het uitkijken naar deze dag, een kijkje in de keuken, zelf je hamburger of frietjes bakken… Jammie!
Samen met m’n collega trainer Servaas stappen we het hoofdkantoor binnen van McDonald’s Nederland en werden we enthousiast begroet door Frits (Manager T&O), en de trainers Peter, Remco, Silvan en hun secretaresse Jolanda.
Met nog 5 ander uitgenodigden (leveranciers van een drukkerij en websitebuilders) vervolgden we ons weg naar de mooie trainingszaal van McDonald’s Nederland, het opleidingscentrum.
Na het welkoms woord van Frits werd er daarna uitleg gegeven middels een presentatie door Peter, Remco en Silvan over Founders day.
Dit is de dag waarop McDonald's haar oprichter Ray Kroc en zijn filosofie herdenkt. In zijn visie is een sterke band tussen de restaurants en hun omgeving van groot belang.
“Giving back to the community” dat vond ik zo speciaal en hartverwarmend want het is niet alleen dat je als gast een lekker menu kan bestellen maar van dit gekochte menu word ook een deel teruggegeven aan de leefomgeving van McDonald’s. D.m.v. sponsoring in sportclubs/evenementen, banen worden er gecreëerd en wat dacht je van het Ronald McDonald’s Kinderfonds voor zieke of gehandicapte kinderpatiënten.
Peter deelde doosjes smarties uit, we werden verzocht om 3 gekleurde smarties uit te kiezen overeenkomstig met de gekleurde stippen op het scherm.
Hierna volgden de vragen bijbehorend aan de stip en werd er een voorstelronde gedaan met welke uitgenodigden we deze dag gingen vieren. De 3 volgende vragen moest ik beantwoorden, als volgt: wanneer ben je voor het laatst in een McDonald’s Restaurant geweest, wat zou je vandaag het liefste willen maken, en wat is je laatst gelezen boek.
Tja, bij vraag 3 aangekomen vertelde ik “De Quiltclub” van Jennifer Chiaverini hahahha…
Zag ze al peinzend denken van quilt, handwerk? hihihi.. tja dat is de andere kant van Cindy, wel leuk dat ze ook deze kant van mij leren kennen. Remco had het al goed door en vroeg dat zijn toch lappendekens, ik klap hier nu in m’n handen hahahah…!
Hierna volgden we ons weg naar het McDonald’s Restaurant op de muntbergweg in Amsterdam Z.O., spannend...
Onder dankzegging en permissie van Frits die ook al deze leuke foto's heeft gemaakt mocht ik dit verslag op mijn weblog schrijven!
Klik op de foto’s als je het beter wilt zien.
Ontvangst in het McDonald's Restaurant, met een leuke pet en kookschort op naar de keuken van het restaurant...

"Your dinner is served with a great smile for you sir"
Het is net echt hé, ik als crewmember hahahah. Begon het al te leren...deze meneer was zo schattig om zijn hamburgermeal te laten serveren door mij. Ik hoop dat deze meal u lekker heeft laten smaken.
v.l.n.r. Cindy, Silvan trainer McDonald's, collega Servaas en Jolanda secretaresse met wie ik bijna wekelijks contact heb!
Silvan was onze trainer bij het maken van de hamburgers... Fantastisch hoor om in alle drukte in alle rust instructies aan ons te geven.
"French Fries station", hier worden de overheerlijke franse frietjes gebakken, slaak nu een diepe zucht van verlangen om deze op te eten...
Peter (zie persoon vooraan met pet op de foto) gaf de andere groep instructies hoe de frietjes gebakken worden.
Ja hier stond ik met m'n mond open van volle verbazing hoe de hamburgers volgens een geweldig systeem worden gebakken. Deed vervolgens niets meer hahaha...
Je zal het niet geloven maar er worden als ik het goed heb geleerd binnen de minuut 8 hamburgers tegelijk gemaakt. Je wil niet weten hoe snel deze crewleden met elkaar en samenwerken en bakken. Ook zo leuk dat ze dankuwel en alstublieft tegen elkaar zeggen als ze een product samen klaarmaken om gehoord te worden, zo beleefd en zo respectvol!


De hamburgerbroodjes in progress... specially made by Cindy... Volgens mijn dochter Jodie kan ik nu eindelijk eens heerlijk koken...

De andere groep aan het werk. In de rush van McDonald's het drukste uur van de dag en dat is dus altijd rond etenstijd, let wel hoeft niet altijd zo te zijn. Zo begripvol ook van de crewleden dat wij in "hun werk" bezig waren want de bestellingen liepen wel door!

Drukdoende in gesprek met Remco en Silvan hoe verbazingwekkend en geweldig ik het vond wat erbij komt kijken voordat een meal word geserveerd aan de counter. Kan alleen maar roepen: STUNNING! wat een formule en organisatie.
De trainers van McDonald's leggen in principe de basis om alle medewerkers die in een McDonald's Restaurant werken te trainen in deze formule. Er wordt enorm veel gedaan en gedacht voor deze medewerkers vanuit de McDonald's organisatie.
We sloten de dag af met een heerlijke lunch en eet mijn maaltijd met "liefde" op want ik weet inmiddels hoe dit bereid wordt!

Met alle uitgenodigden zaten we hier gezellig onze maaltijd te nuttigen.


En de groepsfoto voor de mooie gele M wat voor iedereen op de hele wereld herkenbaar is!
Even leuk om te vertellen is dat trainer Peter (helemaal links) en trainer Remco (zittend voor de M) meegedaan hebben in het programma Katja vs de rest... Hierin hadden ze de taak om Katja en Katherine Keyl te begeleiden in de weddenschap "wie is de beste keukenprinses". Wellicht herken je ze...
In het bijzonder wil ik het team hierbij bedanken voor de overweldigende en prachtige dag die ik met hen heb mogen ervaren om samen founders day te vieren met een exclusief kijkje in de keuken van McDonald's!

Friday Octobre 10th I am invited to celebrate Founders Day with the team of McDonald’s Netherland division Training & Education.
McDonald’s Netherland is a relation from my work, we (Company RN Risicomanagement NL) arranged for them the OLBA training. This is a training for employees who we train how to handle with Agression/Violence and Robbery/Raid also how to handle for Life Rescue &
Fire prevention.
Above mentioned training belongs to the devision Training & Education, this devision take care for all the employees who worked for McDonald’s to train and educate for to become a crewmember or manager.
This devision develop a great education traject who is named: “The railroad to success” and with proud an joy our OLBA training is one of this traject.
The last week I was looking forward for this day, a quick look in the kitchen, to bake your own hamburger or French fries…Jammie!
Together with my colleague trainer Servaas we enter the headoffice of McDonald’s Netherland with enthusiastic welcome greets from Frits (Manager T&E), the trainers Peter, Remco, Silvan and there secretary Jolanda
With another 5 invited persons who all are suppliers for McDonald’s we go upstairs at the great trainingshall of the educationcentre from McDonald’s.
After the welcome greet of Frits we get a presentation from Peter, Remco and Silvan about Founders Day.
This is the day when McDonald’s commemorate founder Ray Kroc and his philosophie. In his strong vision there is a strong bond between the restaurants and the community around it.
“Giving back to the community”, this pronouncement I found it so special and heart-warming because it is not only buy a nice hamburgmeal but with this meal you bought McDonald’s give/share a part back to the community. You can see it in sponsoring for the local sportsclubs or to create jobs in the community and what do you think about the Ronald McDonald Childfund for the sick or handicap child.
We all got from Peter a box of Smarties, we must choose 3 coloured dots what you saw on the screen. With this dots there were a few questions what you must answer and to introduce yourself.
The 3 next questions that I choose was, when was the last the that you’ve been at the McDonald’s, what would you like to make today in the restaurant and what is your last reading book.
And yes now they get to know the other part of “Cindy” and I told them: “The Quiltclub of Jennifer Chiaverini” hahahah…
They all scowl their faces, quilt, handcrafting? hihihi… it is enjoying to let them know my other “part” instead of only in business.
Remco has the right direction, he asked quilt is a plaid with blocks of fabrics and right now I am applaus for him.
After this presentation we follow our way to the McDonald’s Restaurant on the muntbergroad in Amsterdam, exciting…

With great thanks en permission Frits let me know that I can write this report on my weblog!
Click on the photo’s when you want to see it larger.

1 opmerking:

Miss Marple zei

Hoi Cindy

Ha, nu weet ik ook hoe jij eruit ziet...Had me je dus heel anders voorgesteld...Maar dat heb je altijd! Leuk verslag over de dag bij Mccus.

Op een beetje werk in de tuin na heb ik dit weekend nix creatiefs gedaan en voel me er niet lekker bij, vanaf donderdag t/m maandag zit ik op een beurs in München en kan dan alweer nix doen...Frustrerend!

Ik wens jou een hele prettige en creatieve week, doe voor mij wat mee - Irma

Related Posts with Thumbnails